מצאו את המשרה הבאה שלכם

שמונת המופלאים

איך דואגים שמאות המטפלים של כללית רפואה משלימה יישארו מעודכנים בתחומם ויכירו את כל השיטות והמחקרים הכי חדשים? זו מלאכתם של שמונת הרכזים המקצועיים של כללית רפואה משלימה שנמצאים שם עבור המטפלים בכל עניין. לקחנו שלושה מהם לשיחה צפופה.

מאיר: "אני אוזן קשבת לצרכים מקצועיים וגם גם ברמה האישית"

איך דואגים שמאות המטפלים שעובדים ב-50 המרפאות של כללית רפואה משלימה ברחבי הארץ יישארו מעודכנים בכל מה שחדש בתחומם? זה חלק מרכזי בתפקידם של שמונת הרכזים המקצועיים של הרשת, שנמצאים בקשר עם כל מטפלי כללית רפואה משלימה בארץ ואחראים לתוכניות ההדרכה, ההשתלמויות והנגשת המידע למטפלים, כדי שאלה יוכלו להעניק את הטיפול הטוב ביותר. 

הרכזים הם מטפלים בכירים בעצמם, אשר משמשים ככתובת המקצועית והאנושית עבור כל המטפלים של רשת כללית רפואה משלימה – כל אחד בתחום המומחיות שלו: כירופקרטיקה, אוסטואפתיה, טווינא, רפואה סינית, עיסוי, ביופידבק, שיטת פלדנקרייז, נטורופתיה ושיאצו. במסגרת תפקידם הם נמצאים בקשר שוטף עם המטפלים כדי לאתר צרכי ידע והעשרה מקצועית, בונים ומאתרים הכשרות מתאימות, מחקרים חדשים ועדכונים מקצועיים, וחולקים אותה עם קבוצת המטפלים אותה הם מרכזים. 

התפקיד שלהם כולל דיאלוג קבוע עם המטפלים וסיוע גם בנושאים טכניים כמו צורך בציוד מסוים, התאמה של מטפלים למרפאות, ובכלל – הם האוזן הקשבת של המטפלים בכל סוגיה המתעוררת בעבודה – מקצועית או אישית. חלקם אפילו עוסקים בקידום ההווי החברתי של קבוצת המטפלים בתחומם.

פגשנו שלושה רכזים מקצועיים לשיחה כדי להבין איך שומרים את האצבע על הדופק: יערה בוחניק, מטפלת ברפואה סינית במרפאה בבאר-שבע ורכזת מטפלי השיאצו ברשת; טל אליאס, מטפל בדיקור ורכז תחום רפואה סינית  ומאיר רביבו, מעסה ורכז תחום העיסוי.

איך נשארים מעודכנים במקצוע כל-כך דינמי?

יערה: " קהילת המטפלים בארץ היא קהילה קטנה ומגובשת וכל הזמן יש התפתחויות וחידושים וצריך להיות עם אצבע על הדופק. בכללית רפואה משלימה שמים דגש גדול על הכשרות כדי לאפשר למטפלים להיות בחזית הידע: כל מטפל שלנו זכאי פעמיים בשנה להדרכה ובנוסף המטפלים זכאים להשתלמויות והרצאות מסובסדות או בחינם. בעוד חודש, למשל, יש כנס של רפואה סינית שהרשת לוקחת עליו חסות. אנחנו דואגים לשמוע הרצאות כל הזמן, להשתתף בכנסים, לקרוא מגזינים מקצועיים, לצפות בסרטוני הדרכה, לנהל דיאלוג ולחלוק מידע עם עמיתים – בין השאר באמצעות קבוצות הווטסאפ של המטפלים".

יערה: "מאתרת הכשרות כדי להעשיר את הידע של המטפלים וגם נותנת עצות וטיפים"

טל: "מעבר לספרות המקצועית, ההדרכות, הכנסים וההשתלמויות, חשוב מאוד להיות בקשר עם מטפלים אחרים מתחומים אחרים. אני למשל, לוקח דברים מעולמות הדיקור לשיאצו פעמים רבות. בקבוצת הטלגרם של המטפלים, אנחנו מתייעצים ומתעדכנים בכל מה שנעשה וכל מה שחדש בתחום". 

מאיר: "זה תחום מתפתח שהעניין בו גובר מיום-ליום. יותר רופאים קונבנציונאליים מכירים ביתרונות של התחום ואנחנו מקפידים ללמוד ולהתפתח כל הזמן. הלימודים לא נגמרים אף-פעם".

כיצד באה לידי ביטוי העזרה שלכם כרכזים למטפלים?

יערה: "אני נמצאת בקשר שוטף עם המטפלים שתחת אחריותי בתחום השיאצו וקשובה לצרכים שלהם כדי להבין איך הם רוצים להעשיר את הידע שלהם, מה הנושאים שמעניינים אותם וכמובן לאתר את ההכשרות וההדרכות המתאימות. אני מסייעת גם בבעיות אחרות, למשל מטפלים שחשים שמטופלים מסויימים לא חוזרים אליהם לטיפול, נעזרים בי כדי להבין את הסיבה. אני מגיעה, בוחנת את מקור הבעיה  ולפי המצב נותנת למטפל עצות וטיפים. במקרים רבים זה משתפר והם רואים מיד שינוי. יש גם הרבה שאלות מקצועיות של מטפלים בנוגע לזכויות שלהם ולשיטות טיפול – על זה אני עונה בשוטף, בין היתר גם באמצעות קבוצת הטלגרם שלנו".

טל: "אני עוזר למטפלים בכמה רמות: ברמה הבסיסית יש את העזרה השוטפת ברכישת ציוד חדש ואיתור הכשרות מתאימות לחיזוק התחומים שהם צריכים לחזק. חלק מהעבודה הוא לפעמים גם לתווך בין המטפל לבין המרפאה. לא מזמן פנה אליי מטפל ואחרי בירור הבנתי שהבעיה היתה בתקשורת – ביכולת שלו להסביר את צרכיו לצוות המרפאה. אחרי שיחת הבהרה שעשה עם הגורמים הרלוונטיים במרפאה שלו, הוא סיפר לי שהוא מאוד מרוצה מהשינוי".

טל: "מתייעצים ומתעדכנים בכל מה שחדש בתחום"

מאיר: "עבדתי כמטפל במשך 13 שנים בשבע מרפאות של כללית רפואה משלימה אז כמישהו שמגיע מהשטח, אני מכיר היטב את הצרכים של המטפלים. אני עוזר להם להישאר כל הזמן מעודכנים במה שקורה בתחום העיסוי שמתפתח כל הזמן: מעביר להם מאמרים ומחקרים, מעדכן אותם על סגנונות עיסוי חדשים, על גישות חדשות שמשלבות בין רפואה קונבנציונלית כמו אורתופדיה לסגנון הטיפול המשלים. מעבר להשתלמויות הפנימיות שלנו אני מפנה את המטפלים לקורסים והרצאות. אני מקפיד להיות אוזן קשבת לצרכים מקצועיים כמו ציוד או משמרות ולצורכי שימור לקוחות, אבל גם ברמה האישית אני נמצא שם לכל נושא שמטפל מעוניין להעזר בי. 

מה אתם הכי אוהבים בעבודה שלכם?

יערה: "את האינטראקציה עם האנשים והידיעה שאני באמת יכולה לשפר את איכות החיים של המטופלים. זה גורם לי להרגיש משמעותית – הרבה מעבר לפרנסה, זאת השליחות שלי. כרכזת אני מסייעת לכל המערך הזה שבסופו של דבר עוזר למטופלים. בריכוז יש גם אלמנט של ניהול ואני מאוד נהנית ממנו – מהקישור בין כל הגורמים והסתכלות על התמונה הרחבה".

טל: "את הקשר עם המטופלים ועם המטפלים. אני אוהב את שיתוף הפעולה של כולנו במטרה לעזור לאנשים. יש מטופלים שמגיעים אלינו יותר מ-15 שנה ואנחנו הרבה פעמים בקו הראשון בסיוע למטופל ממש כמו רופא. אני גם מאוד אוהב את היוזמה החדשה שהקמנו לאחרונה בכללית רפואה משלימה – 'האקדמיה ללימודי המשך'. המטפלים מקבלים במסגרתה קורסי המשך במחירים מסובסדים ובמגוון רחב של התמחויות ואחד התפקידים שלי, הוא בניית התוכן הרלוונטי למטפלים שתחת אחריותי".

מאיר: "את הגיוון והדינמיות. אני מנהל מערכות יחסים עם אנשים מכל הסוגים ובכל הגילים. כל יום אני עושה משהו שונה עם אנשים אחרים שסובלים מבעיות אחרות. אני אוהב מאוד גם את העבודה מול המטפלים האחרים. הדיאלוג שמתקיים בינינו הופך את העבודה למעניינת, מאתגרת ומספקת הרבה יותר".