מצאו את המשרה הבאה שלכם

הלב של המרפאה

עונות לכל המטופלים, דואגות שלא יחסר כלום למטפלים ולא שוכחות לוודא שכל המערכת המשומנת עובדת ללא תקלות. יום בחיי שתי עובדות מנהל בכללית רפואה משלימה

הן הראשונות במרפאה, מנהלות ביעילות את לוחות הזמנים של המטפלים, עונות, מספקות מידע ומטפלות בכל צרכי המטופלים ובכלל – דואגות לוודא שהכל מאורגן, מתקתק ונעים במרפאה. ישבנו לשיחה עם שתי עובדות מנהל – הרוח החיה מאחורי כל מרפאת כללית רפואה משלימה – לגלות איך נראה יום עבודה שלהן.

משמרת בוקר

ויוי פרלמוטר, עובדת מנהל במרפאת כללית רפואה משלימה באשדוד, היא מזכירה רפואית בהכשרתה, אישה נמרצת עם מבטא ארגנטינאי  וצחוק מתגלגל. היא עובדת במרפאה כבר שנתיים וחצי.

6:00-8:00

"אני מתעוררת מוקדם, מתקלחת, שותה קפה ראשון וב-7:20 מגיעה למרפאה ופותחת אותה. אני מדליקה את המחשב ואת מוזיקת הרקע, מחממת את חדרי הטיפול, ושמה מפיץ ריח טוב. בימי ראשון מגיעה הכביסה למרפאה – חלוקים, מגבות וסדינים נקיים ואני מפזרת אותם בחדרי הטיפול. אני דואגת שתהיה אווירה נעימה במשרד וסמוך לשעה שמונה מתחילים להגיע יתר אנשי הצוות: עובדות מינהל נוספות, מטפלים והרופא. במקביל מתחילים הטלפונים מהמטופלים ואני עונה להם מהעמדה שלי".

8:00-10:00

"אני עונה לשיחות לאורך כל היום, במקביל למשימות משרדיות נוספות. אני נותנת מענה למטופלים שמבקשים פרטים על סוגי טיפול או מטפלים, מסייעת בשינויי זמני הטיפול אם צריך ונותנת הסבר ראשוני על הטיפול. אני מסבירה להם שהם יפגשו קודם רופא קונבנציונלי שפותח את התיק הרפואי שלהם, בודק את מצבם הבריאותי ועורך בדיקה פיזית ותשאול כדי להתאים להם את הטיפול הנכון ביותר. 

כשהמטופלים מגיעים חשוב לי לקבל אותם בחיוך ולהתעניין בשלומם. את המטופלים שכבר היו אצלנו אני כמובן מכירה בשם. חלק מהתפקיד שלי הוא ליצור אווירה ביתית ונעימה במרפאה – אני מלווה את המטופלים לחדרי הטיפול ותמיד מציעה מים. לא פעם נכנס למרפאה מטופל מוטרד או סובל מכאבים, ואני תמיד מסייעת להם להיכנס, מתענינת בכאב ומעודדת אותם שאחרי הטיפול ירגישו טוב יותר".

"תוך כדי העבודה השוטפת אני מבקשת מלימור, מנהלת המרפאה, להכין לי קפה. הקפה שלה טעים במיוחד ואני ממש מרגישה בנוח לבקש ממנה לפנק אותי כי אנחנו כמו משפחה במרפאה. היא תמיד עושה את זה מכל הלב ובכלל אני אוהבת את היחסים בין כל העובדים במרפאה. אנחנו צוות עם המון רגישות, סבלנות וחום של בית".

10:00-12:00

"אני מנהלת את היומן של המטפלים ושל הרופא ותוך כדי קבלת המטופלים ומענה לטלפונים, אני בודקת אם יש למטפלים את כל מה שהם צריכים – חלוקים, מגבות נקיות, קרמים, שמנים וכו'. כשרק התחלתי לעבוד במרפאה, שמתי לב שהיה חוסר ארגון עם הקרמים והשמנים. הצעתי לחלק באופן מסודר לכל מטפל סלסלה משלו עם הציוד שהוא צריך. המנהלת קפצה על הרעיון והפכה את זה לנוהל קבוע במשרד. זה אחד הדברים שאני אוהבת בעבודה – ההצעות שלי לייעול ושיפור תמיד נופלות על אוזניים קשובות. זה נותן לי להרגיש משמעותית". 

"אחד התפקידים החשובים שלי הוא גם לתזכר מטופלים בנוגע לשעה הטיפול שלהם – זה חשוב בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת. בנוסף אני גם חלק ממערך שימור הלקוחות של החברה: אני מדברת עם לקוחות לקראת הטיפול האחרון כדי לבחון האם הם רוצים להמשיך ואולי אפילו לשלב עם טיפולים נוספים".

12:00-14:00

"הטלפונים והמטופלים ממשיכים לזרום למרפאה. המטופלים מתים על המבטא שלי. אחד המטופלים שהתקשר פעם חשב שאני עושה מבטא ארגנטינאי בכוונה לכבוד פורים. צחקנו ביחד – אני נהנית שאנשים צוחקים איתי ומרגישים איתי בנוח. זאת האישיות שלי והיא מאוד טובה לעבודה הזאת". 

"מדי פעם אני מפרגנת לעצמי טיפול בסוף יום עבודה. כעובדת של כללית רפואה משלימה, אני זכאית לסבסוד בטיפולים אז אני מקפידה לשמור על שגרת טיפולים. אני מאוד אוהבת רפלקסולוגיה ועיסויים אז לפעמים אחרי שמשמרת הבוקר שלי מסתיימת, אני נשארת לטיפול ומקבלת אנרגיות טובות. אני חוזרת הביתה קצת אחרי 14:00 אז לרוב אני אוכלת ארוחת צהריים בבית".

"רגע לפני שאני עוזבת את המשמרת אני עושה סיבוב אחרון לוודא שאני משאירה משמרת מסודרת, מתוקתקת לקראת מי שבאה להחליף אותי במשמרת הערב".

משמרת ערב

מרינה חיימוב

מרינה חיימוב עובדת מנהל במרפאת כללית רפואה משלימה ברמלה כבר חמש שנים, גם מזכירה רפואית בהכשרתה ואת האנרגיות ושמחת החיים שלה אי אפשר לפספס.  

6:00-8:00

"אני אוהבת להתעורר מוקדם, גם כשאני עושה משמרת ערב. מכינה קפה, מאזינה לחדשות ומארגנת את הבת הקטנה שלי לבית-הספר".

8:00-14:00

"ביום שאני עושה משמרת ערב הבוקר שלי פנוי לכל הסידורים: אני עושה ספורט, מארגנת את הבית, מאזינה למוזיקה ובכלל לוקחת את הבוקר יותר באיזי. אחר כך אני מכינה ארוחת צהריים לילדים, משאירה הכל מסודר אחריי ויוצאת לעבודה עם חיוך. יום של משמרת ערב מתחיל מאוד רגוע.  

14:00-15:00

"אני מדפיסה כרטיס בתחילת המשמרת ועוברת חפיפה מול עובדת המינהל שסיימה את משמרת הבוקר. אני מקבלת עדכון לגבי כל המשימות הפתוחות ולגבי התורים הפנויים שצריך למלא. היא סוגרת את הקופה של משמרת הבוקר ואני פותחת קופה של משמרת ערב, מקבלת את רשימת התזכורות  למטופלים של היום למחרת וכמובן העבודה זורמת. אני מקבלת מטופלים, מתזכרת תורים – עובדת בשמחה". 

15:00-17:00

"כל יום אצלנו עמוס חוויות. אם זו מטופלת שסבלה מבעיות פריון ובאה לבשר לנו שהיא נכנסה להריון, או מטופל שאמור היה לעבור ניתוח והטיפול חסך לו את ההליך הכירורגי. בכל יום יש שמחות קטנות. אני מוודאת שלמטפלים לא חסר שום-דבר כדי שהטיפולים יזרמו חלק לאורך היום".

"למרות שאין לנו המון זמן לשבת לאכול, אנחנו תוך כדי עבודה שותים קפה, מנשנשים משהוא. חשוב לי שתמיד תהיה הרגשה חמימה ומשהו טעים שאפשר להכניס לפה. בימי חמישי יש לנו מסורת במרפאה – כל אחד מביא משהו מתוק כדי לסיים את השבוע בפינוק. אני גם אחראית במסגרת תפקידי על חגיגות יום ההולדת של הצוות במרפאה אבל אנחנו יוצאים לבלות גם בלי סיבה מיוחדת. נפגשים, הולכים לשתות קפה. כיף לנו יחד כמו משפחה".

17:00-19:00

"אנחנו אלו שדואגות שהעבודה במרפאה תתקתק בלי תקלות ובלי הפרעות, ואם יש תקלות אנחנו פותרות אותן. חלק מהתפקיד הוא להרגיע לקוח לחוץ, למלא את היומנים של המטפלים, לתזכר ובכלל – לוודא שהכל זורם. העבודה השוטפת שלי כוללת גם את נושא הגבייה, הרישום, הסיכום והפקדת הכסף שמתקבל מהמטופלים. בסוף כל יום אני מסכמת את הקופה ומעבירה לאחראי המשמרת יחד עם דוחות מעודכנים. 

אם יש יום רגוע אני יורדת לסניף של כללית סמייל לידינו ומחלקת שם עלוני מידע על הטיפולים שלנו. יש בעבודה שלנו גם פן שיווקי וחשוב לי שאנשים ידעו כמה רפואה משלימה יכולה לשפר להם את איכות החיים. גם אני בעצמי כל הזמן עושה טיפולים".

19:00-20:00

"המטופלים, ממשיכים להגיע וגם שיחות הטלפון והפניות, אבל השעה האחרונה של המשמרת מוקדשת גם לארגון המרפאה לסגירה. אני עוברת בין החדרים לראות שהכל נקי ומסודר ושיש ציוד היכן שצריך, סוגרת את הקופה, מסכמת את הדוח, ומקבלת דוחות של טיפולים ויומנים עבור יום המחרת, כדי להעבירם במסודר למשמרת הבוקר. בדקות האחרונות של המשמרת אני מכבה את כל האורות במשרד, מפעילה את האזעקה ונועלת אחריי את הדלת. מחר יום חדש".